Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej w grupie III
Maj
Tematy kompleksowe:
- Nowinki w wiejskiego podwórka (I5, I6, I8, IV1, IV2, IV4, IV5, IV7, IV8, IV9, IV11, IV14, IV15, IV18)
- Wiosna na łące (I5, I6, I8, III5, III8, IV1, IV2, IV4, IV5, IV7, IV8, IV9, IV11, IV12, IV15, IV18)
- Poznajemy różne zawody (I5, I7, I8, I9, II1, II10, IV1, IV2, IV4, IV5, IV7, IV8, IV9, IV11, IV12, IV13, IV15, IV18, IV20)
- Nasi kochani rodzice (I5, I7, I8, II1, III3, III8, IV2, IV4, IV5, IV7, IV8, IV9, IV11, IV15, IV18)
Ad.1 Dziecko…
- rozpoznaje i nazywa zwierzęta mieszkające na wsi,
- naśladuje głosy i ruchy zwierząt z wiejskiego podwórka,
- tworzy rodziny zwierząt, prawidłowo nazywa ich członków,
- wymienia produkty pochodzące od zwierząt,
- wymienia nazwy domów wybranych zwierząt,
- posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 10,
- rozwija mowę,
- współpracuje w zespole,
- porusza się rytmicznie przy muzyce,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
Ad.2 Dziecko…
- zapoznaje się z cyklem rozwojowym żaby,
- rozwiązuje zagadki dotyczące mieszkańców łąki,
- wyjaśnia znaczenie pszczół i mrówek dla przyrody,
- omawia cykl rozwojowy motyla,
- rozwija umiejętność współpracy w zespole,
- aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
- wypowiada się zdaniami rozwiniętymi,
- rytmicznie porusza się przy muzyce,
- wyjaśnia znaczenie barwy ochronnej dla zwierząt,
- kulturalnie odnosi się do kolegów i koleżanek.
Ad.3 Dziecko…
- rozpoznaje osoby wykonujące określone zawody,
- wyjaśnia znaczenie pracy jednych osób dla drugich,
- zapoznaje się z pracą krawcowej,
- rozwija sprawność fizyczną,
- wypowiada się na temat pracy ogrodnika,
- porusza się rytmicznie przy muzyce,
- zapoznaje się z etapami powstawania chleba,
- wymienia przedmioty przyciągane przez magnes
- wypowiada się na temat zawodu jaki chciałoby wykonywać w przyszłości.
Ad.4 Dziecko…
- wypowiada się na temat swoich rodziców,
- rozwiązuje zagadki,
- wypowiada się na temat spędzania czasu wolnego z rodzicami,
- omawia wygląd swojej mamy,
- opowiada o swoim tacie,
- liczy w zakresie 10,
- wykonuje pracę plastyczną,
- prezentuje przygotowany program artystyczny,
- Recytuje wiersz,
- Uczestniczy we wspólnych zabawach ruchowych,
- Aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych.
Opracowały:
Dominika Mazurewicz-Świątek
Danuta Grabowska-Loch
Colors
Blue! I see something blue.
Blue! I see something blue
Blue, blue, blue, blue, I see something blue.
Find something blue.
Yellow! I see something yellow.
Yellow! I see something yellow.
Yellow, yellow, I see something yellow.
Find something yellow.
Red!……..
Purple!….
Blue, yellow, red, purple !
I see colors everywhere!
Jak wygląda nasz dzień?
TAKIE MAMY PLANY!
22.04 | Dzień Ziemi |
04.05 | Dzień Strażaka |
20.05 |
Światowy dzień pszczół |
kwiecień/maj |
Rodzinna wystawa plastyczna pt. „Witaj wiosno”! |
Najnowsze komentarze