ikona grupy tygryski

Ile nas jest?

Dziewczynek 56%
Chłopców 44%

AKTUALNIE UCZYMY SIĘ ↓↓↓

Plan pracy wychowawczo- dydaktycznej w grupie II

Kwiecień

Temat kompleksowy:

  1. Chciałbym być sportowcem
  2. Cuda i dziwy
  3. Mali strażnicy przyrody
  4. Jestem Polakiem i Europejczykiem

Ad 1. Treści programowe, dziecko:

  • recytuje wiersz,
  • rozpoznaje i nazywa literę „j”,
  • chętnie uczestniczy w zabawach na świeżym powietrzu,
  • dzieli słowa na sylaby,
  • próbuje dzielić słowa na głoski,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
  • rysuje, uzupełnia wycinankową,
  • wie do czego służy stadion,
  • śpiewa piosenki,

Podstawa programowa- I- 1, 5, 6, 7,  8,  III- 4, 8,  IV- 1, 2,  4, 5, 7,  8, 9, 11,  12,  14, 15

 Ad 2. Treści programowe, dziecko:

  • działa twórczo podczas zajęć,
  • rozpoznaje i nazywa literę „f”,
  • wyjaśnia dlaczego warto dbać o ziemię,
  • aktywnie uczestniczy w zajęciach gimnastycznych,
  • wskazuje kierunek linii melodycznej,
  • wykonuje formę przestrzenną według własnego pomysłu,
  • liczy w zakresie dziesięciu,
  • wyjaśnia na czym polega zjawisko powstawania dnia i nocy,
  • stosuje słowo gwiazdozbiór,

Podstawa programowa- I- 4, 5, 6, 7, 8,   III -8,  IV -1, 2,  4, 5, 7, 8, 11, 12, 14, 15, 16, 18

Ad. 3 Treści programowe, dziecko:

  • rozpoznaje pozytywne zachowania wobec przyrody i negatywne zachowania wobec przyrody,
  • rozpoznaje i nazywa literę „ż”,
  • dba o najbliższe otoczenie,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
  • liczy w zakresie dziesięciu,
  • wyklaskuje rytm, ilustruje piosenkę ruchem,
  • segreguje odpady,
  • nie niszczy roślin,
  • prawidłowo wymawia głoski s, sz- w izolacji i w połączeniu z innymi głoskami

 

Podstawa programowa: I- 5, 6, 7, II- 6, 11,  III – 9, IV – 1, 2, 7,  8,  9, 12, 13, 14, 18,

Ad. 4 Treści programowe, dziecko:

  • dzieli swoje imię na sylaby i głoski, rozpoznaje i nazywa literę „h”,
  • rozpoznaje i nazywa wybrane charakterystyczne miejsca znajdujące się w jego miejscowości,
  • aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach gimnastycznych,
  • rozpoznaję godło i flagę Polski,
  • wykonuje flagę Polski,
  • wyjaśnia pochodzenie nazwy stolicy Polski,
  • wymienia wybrane kraje należące do Unii Europejskiej,
  • bawi się przy piosenkach z krajów Unii Europejskiej,
  • aktywnie uczy się układu tanecznego,

Podstawa programowa: I – 5, 6, 7,8,   III – 4,  IV- 2, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 12, 15, 19, 21

W UKŁADZIE SŁONECZNYM

REFREN
W układzie słonecznym wirują planety
Wszystkie w innym tempie, okrążają słońce
Różnią się kolorem, masą i rozmiarem
Lata lecą one stale, kręcą się wytrwale

MERKURY
Merkury? To ja! Jestem pierwszy i najmniejszy
Moją powierzchnie pokrywają ogromne kratery
Z własną pogodą nie umiem dojść do zgody
W dzień jest mi gorąco
W nocy bardzo marznę brrr

WENUS
Mam na imię Wenus
Jestem druga w kolejności
U mnie nieustannie upał jest bezlitosny
Wiruję wolno, nigdzie się nie śpieszę
I bardzo jasno świecę się na niebie

ZIEMIA
Tu ziemia, witam serdecznie, czuje się świetnie
Zamieszkują mnie roślinki, zwierzątka i ludzie
Jestem trzecią planetą od słońca
Moja atmosfera jest cudna
Mam dużo wody, więc śmiało wpadnij ochłodzić

MARS
Hej tu Mars planeta numer cztery
Bardzo się czerwienie, jestem cały zardzewiały
Mam najwyższe góry i od groma pyłu A!
Nic nie widzę, znowu leci mi do oczu!

JOWISZ
Joł joł Jowisz, największy olbrzym gazowy
Piąty od słońca, na pewno nie przeoczysz
Choć moja masa jest potężna niezwykle
To z wszystkich planet kręcę się najszybciej

SATURN
Siemanko tutaj Saturn, też składam się z gazów
Po moich pierścieniach poznasz mnie od razu
Wirują w nich kamienie, pył i sporo lodu
Jestem szósty od słońca, w głowie to zakoduj

URAN
Cześć, to ja, lodowy gigant o imieniu Uran
Na mnie jest najniższa temperatura
Słynę z bladego, błękitnego koloru
Jestem siódmą planetą i wiruje na boku

NEPTUN
Na koniec ja swoje trzy grosze wtrącę
Nazywam się Neptun i najdłużej okrążam słońce
Tworzę huragany co powalą wszystko
Więc nie zbliżaj się zbytnio bo cię zdmuchnę jak piórko

TRZEJ KOSMICI

  1. Trzej kosmici, trzej kosmici
    przylecieli rankiem.
    Ten w talerzu, tamten w spodku,
    trzeci leciał w dzbanku.

Ref.

Pierwszy – krągłe jajeczko,

drugi – chrupka bułeczka,

a ten trzeci, drżący, chlupiący

jak ta kawa z mleczkiem.

II.

Trzej kosmici, trzej kosmici
wpadli przez okienko,
w pokoiku na stoliku
lądowali miękko.

Ref.

Pierwszy – krągłe jajeczko…

III.

Trzej kosmici, trzej kosmici

siedli na obrusie.

proszą ciebie na śniadanie

Z mamą i tatusiem!

Ref.

Pierwszy – krągłe jajeczko…

KAŻDY CHCIAŁBY BYĆ ODKRYWCĄ

Znam już dobrze kraj nasz, Polskę
miasta, góry, morze.
Byłem także w innych krajach-
Zwiedziłem Europę.

Ref: Chcę poznać cały świat:
Kontynenty, morza, oceany.
A kiedy już na Ziemi wszystko zwiedzę,
Rakietą w kosmos polecę.

Znam też inne kontynenty:
Azję i Afrykę,
A niedługo także zwiedzę
Ogromną Amerykę

Ref: Chcę poznać cały świat:

Będę pływał wielkim statkiem
Latał samolotem,
Podróżował autokarem
I jeździł autostopem.

Let’s Go To The Zoo | Animal Song for Kids

Stomp like elephants!

Let’s go to the zoo.

And stomp like the elephants do.

Let’s go to the zoo.

And stomp like the elephants do.

[Stomp around the room like elephants.]

Jump like kangaroos.

Let’s go to the zoo.

And jump like the kangaroos do.

Let’s go to the zoo.

And jump like the kangaroos do.

[Jump around the room like kangaroos.]

Swing like monkeys.

Let’s go to the zoo.

And swing like the monkeys do.

Let’s go to the zoo.

And swing like the monkeys do.

[Swing around the room like monkeys.]

Waddle like penguins.

Let’s go to the zoo.

And waddle like the penguins do.

Let’s go to the zoo.

And waddle like the penguins do.

[Waddle around the room like penguins.]

Slither like snakes.

Let’s go to the zoo.

And slither like the snakes do.

Let’s go to the zoo.

And slither like the snakes do.

[Slither around the room like snakes.]

Swim like polar bears.

Let’s go to the zoo.

And swim like the polar bears do.

Let’s go to the zoo.

And swim like the polar bears do.

[Swim around the room like polar bears.]

Let’s go to the zoo.

And dance like the animals do.

Let’s go to the zoo.

And dance like the animals do.

TAK WYGLĄDA NASZ DZIEŃ!

TAKIE MAMY PLANY!

22.04 Dzień Ziemi
04.05         Dzień Strażaka
20.05

Światowy dzień pszczół

kwiecień/maj Rodzinna wystawa plastyczna pt. „Witaj wiosno”!