– O nas

O nas

Budynek przedszkola nr 62 we Wrocławiu

Kadrę przedszkola stanowią wykształcone, twórcze, ambitne nauczycielki zaangażowane w pracę z dziećmi i dla dzieci. Dbają o każdego wychowanka, umiejętnie obserwują i dokumentują postępy rozwoju dziecka, celem lepszego stymulowania jego edukacji. Stale pogłębiają swoją wiedzę biorąc udział w licznych warsztatach i szkoleniach. Oprócz nauczycieli wychowania przedszkolnego, placówka zatrudnia także specjalistów: logopedę, pedagoga specjalnego i nauczyciela gimnastyki ogólnorozwojowej.

Kto jest kim w „Stumilowym lesie” ?

 

Agata Zielińska – dyrektor Przedszkola

Ster trzyma – wie, że przedszkole
to wielka rodzina.
Od rana myśli co zrobić,
żeby wszystkim dogodzić.

Lucyna Cierach – nauczycielka I grupy

Spokojem i rozwagą swych podopiecznych otacza,
bo wie, że opieka nad nimi to jej wielka praca.

Katarzyna Sawicka-Mróz – nauczycielka I grupy

U niej codzienność – to uśmiech i troska,
dba, by każda zabawa była radosna.

Olga Obara – nauczycielka II grupy

Wychowanków traktuje poważnie,
bo ich problemy są dla niej ważne.
Pomoże gdy trzeba, zatańczy, zaśpiewa.
A gdy konieczne tupnie też nogą, bo jest nauczycielką wyjątkową.

Anna Ignasiak – nauczycielka II grupy

Pedagog doświadczony,
wie, z której strony,
drogę do dziecka znaleźć,
Aby mogło się w przedszkolu odnaleźć.

Dominika Mazurewicz-Świątek – nauczycielka III grupy

Spokój, rozwaga – tego od siebie wymaga,
By dzieci ją rozumiały i z przekazanej wiedzy,
jak najczęściej korzystały.

Danuta Grabowska-Loch – nauczycielka III grupy

Nauczyciel nietuzinkowy,
bardzo przebojowy,
wiedzę swą wielką, dzieciom przekazuje,
bo swój zawód jak misję traktuje.

Anna Kocik-Dobies, Manuela Kud – pracownicy biurowi

Faktury przed nimi tajemnic nie mają,
towar do przedszkola codziennie zamawiają.
Rozliczą i podliczą ładnie,
bo to kobiety solidne i dokładne.

Magdalena Szafrańska – Sikora – psycholog

Zrozumienie problemów dzieci to ważna sprawa,
dlatego nie szczędzi swej wiedzy i dzieciom skutecznie pomaga.

Agnieszka Olejnik i Katarzyna Witko – kuchnia

To zgrana para, która
pyszności wrzuca do gara.
Dogadza dzieciom, karmi ich brzuszki,
żeby w przedszkolu przytyły im nóżki.

 

Jolanta Cichoń, Izabela Janowska, Małgorzata Lipińska  – Panie z obsługi

Kobiety do zadań specjalnych, lecz dla nich wykonalnych.
Dbają, aby przedszkolny świat czystością lśnił,
dzieci na czas jedzonko dostały,
a talerzyki na powrót czyściutkie się stały.

Dorota Szczekot – logopeda

Przypilnuje, by dzieciom języczki się nie plątały,
tylko poprawnie wyrazy wypowiadały.
By mowa była wyraźna i ładna, tego nie potrafi Pani  żadna.

Elżbieta Arkitek, Monika Lach, Magdalena Chlebowska, Beata Gawronkiewicz, Alena Shchamialiova personel pomocniczy

Jest u nich chęć niesienia pomocy wielka,
przykleić na ranę kawałek plasterka.
Gdy trzeba przytulić, zawiązać buciki,
pogłaskać po głowie, czy zapiąć guziki.

Krzysztof Brydzkikonserwator

Naprawia i łata dziury, zagląda w przedszkolu do każdej rury.
Wierci, przybija, maluje, zawsze ciężko pracuje.

Hymn przedszkola

W STUMILOWY LESIE
ECHO W DAL SIĘ NIESIE,
WSZYSTKIE DZIECI WOŁA
WEJDŹCIE DZIŚ DO KOŁA.

W STUMILOWYM LESIE
DZIECI SĄ WSPANIAŁE:
SĄ TYGRYSKI I KRÓLICZKI
I PUCHATKI MAŁE.

TUTAJ SIĘ UCZYMY
I TUTAJ BRYKAMY
I ZADNEJ NUDZIE
NIGDY SIĘ NIE DAMY.

Ramowy rozkład dnia

6:30 – 8:20

  • Schodzenie się dzieci – witanie się z nauczycielką dyżurującą.
  • Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę.
  • Zabawy  i ćwiczenia wspierające rozwój dziecka.
  • Rozmowy kierowane z dziećmi zgodne z tematyką kompleksową i zainteresowaniami dzieci.
  • Prowadzenie obserwacji pedagogicznej.
  • Ćwiczenia poranne.
  • Zabawy ruchowe z muzyką.
  • Ćwiczenia logopedyczne.

8:20 – 8:30

Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe – kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych, pełnienie dyżurów.

8:30 – 9:00

Śniadanie – wyrabiane u dzieci nawyku właściwego spożywania posiłku, kulturalnego zachowania się przy stole, pogadanki na temat zdrowego odżywiania się.

9:00 – 11:20

  • Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, zajęcia dodatkowe: gimnastyka korekcyjna, muzykoterapia, j. angielski – wg harmonogramu.
  • Uroczystości przedszkolne i przygotowanie do nich.
  • Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą (konkursy, koncerty, wystawy, przedstawienia teatralne).
  • Zabawy ruchowe, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.
  • Zabawy swobodne i organizowane na podwórku przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze.
  • Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych.
  • Organizowane przez nauczyciela, ćwiczenia rozwijające logiczne myślenie, ćwiczenia oddechowe oraz wspomagające prawidłowy rozwój mowy.
  • Zabawy dowolne, rozmowy indywidualne, praca indywidualna z dziećmi w oparciu o wyniki obserwacji.
  • Zajęcia dodatkowe: gimnastyka korekcyjna, muzykoterapia, angielski – wg harmonogramu

11:20 – 11:30

Przygotowanie do posiłku: czynności porządkowe, czynności samoobsługowe – kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych, pełnienie dyżurów.

11:30 – 12:00

Obiad (zupa + deser) – kształtowanie u dzieci nawyków zdrowotnych, zachęcanie do spożywania całego posiłku, ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami.

12:00–13:50

  • Odpoczynek poobiedni – w grupach młodszej odpoczynek na leżakach (relaks przy muzyce, słuchaniu opowiadań z literatury dziecięcej; w starszych grupach spotkanie z książką, słuchanie muzyki, zabawy relaksacyjne: bajkoterapia, muzykoterapia itd.
  • Zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci lub nauczyciela (w wybranych kącikach aktywności dziecięcej, z wykorzystaniem różnorodnych pomocy dydaktycznych). Pobyt na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym – gry i zabawy ruchowe, zabawy terenowe.
  • Zajęcia dodatkowe: gimnastyka korekcyjna, muzykoterapia, angielski – wg harmonogramu.

13:50 – 14:00

Przygotowanie do posiłku: czynności porządkowe, czynności samoobsługowe – kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych, pełnienie dyżurów.

14:00 – 14:30

Drugie danie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.

14:30 – 16:30

  • Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności: zabawy ruchowe, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia logopedyczne, praca wyrównawcza, praca w małych zespołach i indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. W małych zespołach, rozwijanie indywidualnych zdolności i zainteresowań dzieci.

16:30-17:00

Prace porządkowe, rozchodzenie się dzieci.

Realizowane programy i projekty

Adres

PRZEDSZKOLE NR 62 STUMILOWY LAS
ul. Stabłowicka 97,
54-062 Wrocław

BIP

Logo BIP

Godziny pracy

pon. – pt. godz: 6:30 – 17:00
Do góry

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Wyłącz