Kadrę przedszkola stanowią wykształcone, twórcze, ambitne nauczycielki zaangażowane w pracę z dziećmi i dla dzieci. Dbają o każdego wychowanka, umiejętnie obserwują i dokumentują postępy rozwoju dziecka, celem lepszego stymulowania jego edukacji. Stale pogłębiają swoją wiedzę biorąc udział w licznych warsztatach i szkoleniach. Oprócz nauczycieli wychowania przedszkolnego, placówka zatrudnia także specjalistów: logopedę, pedagoga specjalnego i nauczyciela gimnastyki ogólnorozwojowej.
Kto jest kim w „Stumilowym lesie” ?
Agata Zielińska – dyrektor Przedszkola
Ster trzyma – wie, że przedszkole
to wielka rodzina.
Od rana myśli co zrobić,
żeby wszystkim dogodzić.
Lucyna Cierach – nauczycielka I grupy
Spokojem i rozwagą swych podopiecznych otacza,
bo wie, że opieka nad nimi to jej wielka praca.
Dominika Mazurewicz-Świątek – nauczycielka I grupy
Spokój, rozwaga – tego od siebie wymaga,
By dzieci ją rozumiały i z przekazanej wiedzy,
jak najczęściej korzystały.
Anna Ignasiak – nauczycielka II grupy
Pedagog doświadczony,
wie, z której strony,
drogę do dziecka znaleźć,
Aby mogło się w przedszkolu odnaleźć.
Danuta Grabowska-Loch – nauczycielka III grupy
Nauczyciel nietuzinkowy,
bardzo przebojowy,
wiedzę swą wielką, dzieciom przekazuje,
bo swój zawód jak misję traktuje.
Katarzyna Sawicka-Mróz – nauczycielka III grupy
U niej codzienność – to uśmiech i troska,
dba, by każda zabawa była radosna.
Magdalena Szafrańska – Sikora – psycholog
Zrozumienie problemów dzieci to ważna sprawa,
dlatego nie szczędzi swej wiedzy i dzieciom skutecznie pomaga.
Dorota Szczekot – logopeda
Przypilnuje, by dzieciom języczki się nie plątały,
tylko poprawnie wyrazy wypowiadały.
By mowa była wyraźna i ładna, tego nie potrafi Pani żadna.
Anna Kocik-Dobies, Manuela Kud – pracownicy biurowi
Faktury przed nimi tajemnic nie mają,
towar do przedszkola codziennie zamawiają.
Rozliczą i podliczą ładnie,
bo to kobiety solidne i dokładne.
Agnieszka Olejnik i Katarzyna Witko – kuchnia
To zgrana para, która
pyszności wrzuca do gara.
Dogadza dzieciom, karmi ich brzuszki,
żeby w przedszkolu przytyły im nóżki.
Izabela Janowska, Małgorzata Lipińska, Ewa Nowomiejska – Panie z obsługi
Kobiety do zadań specjalnych, lecz dla nich wykonalnych.
Dbają, aby przedszkolny świat czystością lśnił,
dzieci na czas jedzonko dostały,
a talerzyki na powrót czyściutkie się stały.
Elżbieta Arkitek, Magdalena Chlebowska, Alena Shchamialiova, Małgorzata Wiciejowska – personel pomocniczy
Jest u nich chęć niesienia pomocy wielka,
przykleić na ranę kawałek plasterka.
Gdy trzeba przytulić, zawiązać buciki,
pogłaskać po głowie, czy zapiąć guziki.
Krzysztof Brydzki – konserwator
Naprawia i łata dziury, zagląda w przedszkolu do każdej rury.
Wierci, przybija, maluje, zawsze ciężko pracuje.
Hymn przedszkola
W STUMILOWY LESIE
ECHO W DAL SIĘ NIESIE,
WSZYSTKIE DZIECI WOŁA
WEJDŹCIE DZIŚ DO KOŁA.
W STUMILOWYM LESIE
DZIECI SĄ WSPANIAŁE:
SĄ TYGRYSKI I KRÓLICZKI
I PUCHATKI MAŁE.
TUTAJ SIĘ UCZYMY
I TUTAJ BRYKAMY
I ZADNEJ NUDZIE
NIGDY SIĘ NIE DAMY.
Ramowy rozkład dnia
6:30 – 8:20
- Schodzenie się dzieci – witanie się z nauczycielką dyżurującą.
- Zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci: zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę.
- Zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój dziecka.
- Rozmowy kierowane z dziećmi zgodne z tematyką kompleksową i zainteresowaniami dzieci.
- Prowadzenie obserwacji pedagogicznej.
- Ćwiczenia poranne.
- Zabawy ruchowe z muzyką.
- Ćwiczenia logopedyczne.
8:20 – 8:30
Przygotowanie do śniadania – czynności samoobsługowe – kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych, pełnienie dyżurów.
8:30 – 9:00
Śniadanie – wyrabiane u dzieci nawyku właściwego spożywania posiłku, kulturalnego zachowania się przy stole, pogadanki na temat zdrowego odżywiania się.
9:00 – 11:20
- Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, zajęcia dodatkowe: gimnastyka korekcyjna, muzykoterapia, j. angielski – wg harmonogramu.
- Uroczystości przedszkolne i przygotowanie do nich.
- Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą (konkursy, koncerty, wystawy, przedstawienia teatralne).
- Zabawy ruchowe, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka.
- Zabawy swobodne i organizowane na podwórku przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze.
- Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych.
- Organizowane przez nauczyciela, ćwiczenia rozwijające logiczne myślenie, ćwiczenia oddechowe oraz wspomagające prawidłowy rozwój mowy.
- Zabawy dowolne, rozmowy indywidualne, praca indywidualna z dziećmi w oparciu o wyniki obserwacji.
- Zajęcia dodatkowe: gimnastyka korekcyjna, muzykoterapia, angielski – wg harmonogramu
11:20 – 11:30
Przygotowanie do posiłku: czynności porządkowe, czynności samoobsługowe – kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych, pełnienie dyżurów.
11:30 – 12:00
Obiad (zupa + deser) – kształtowanie u dzieci nawyków zdrowotnych, zachęcanie do spożywania całego posiłku, ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami.
12:00–13:50
- Odpoczynek poobiedni – w grupie młodszej odpoczynek na leżakach (relaks przy muzyce, słuchaniu opowiadań z literatury dziecięcej; w starszych grupach spotkanie z książką, słuchanie muzyki, zabawy relaksacyjne: bajkoterapia, muzykoterapia itd.
- Zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci lub nauczyciela (w wybranych kącikach aktywności dziecięcej, z wykorzystaniem różnorodnych pomocy dydaktycznych). Pobyt na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym – gry i zabawy ruchowe, zabawy terenowe.
- Zajęcia dodatkowe: gimnastyka korekcyjna, muzykoterapia, angielski – wg harmonogramu.
13:50 – 14:00
Przygotowanie do posiłku: czynności porządkowe, czynności samoobsługowe – kształtowanie i utrwalanie nawyków higienicznych, pełnienie dyżurów.
14:00 – 14:30
Drugie danie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych.
14:30 – 16:30
- Organizowanie sytuacji sprzyjających dziecięcej aktywności: zabawy ruchowe, zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia logopedyczne, praca wyrównawcza, praca w małych zespołach i indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. W małych zespołach, rozwijanie indywidualnych zdolności i zainteresowań dzieci.
16:30-17:00
Prace porządkowe, rozchodzenie się dzieci.
Najnowsze komentarze